Med god service i ryggmargen
For regnskapsmedarbeider Kristin Vagstad Førsund ved Atenti Revetal, er det én ting som er viktigere enn alt annet: den gode dialogen med kundene. – De skal vite at vi er her og at vi ikke bare kan, men er oppriktig interesserte i å hjelpe, sier hun.
Kristin Vagstad Førsund har jobbet som regnskapsmedarbeider i Atenti Revetal siden 2010. Hun forteller engasjert om en givende hverdag sammen med kunder og kollegaer. Hun drives av ønsket om å yte god service og det å møte kundenes behov – både de komplekse og de mer hverdagslige.
– Den daglige kontakten med kundene er det som gir meg aller mest, og som fast kontaktperson jobber jeg for at de skal føle seg trygge og tatt vare på.
Fra reiseliv til regnskap
I tråd med Atentis kjerneverdier, sitter den gode serviceinnstillingen i ryggmargen hos Kristin. I en alder av 37 år omskolerte hun seg fra reiselivs- til regnskapsbransjen; en helomvending hun beskriver som tøff, men lærerik. Som en del av utdanningen fikk Kristin praksisplass i Atenti Revetal …
– Og så var jeg så heldig å få bli værende her, sier hun.
I jobben som regnskapsmedarbeider kommer det strukturerte ordensmennesket virkelig til sin rett. Kundeporteføljen er variert og spennet i bransjer stort – fra lekebutikk til transportservice og slakting av ender.
Trygghet i hverdagen
Atenti har fokus på gode løsninger for hver enkelte kunde. Det bidrar til at ingen dager er like.
– Systemene er i stor grad de samme, men problematikken kan være svært ulik fra bransje til bransje og fra virksomhet til virksomhet, forteller hun.
– Noen kunder gjør vi alt for. Andre bruker oss som sparringspartner på akkurat det de trenger i øyeblikket. Det viktigste for meg er at vi møter kundene på deres behov; at vi gir dem trygghet i hverdagen. Det er bare eén måte å oppnå dette på: God dialog og service i kombinasjon med de rette systemene. Det ene uten det andre er lite verdt.
Kunnskapsrik gjeng
Med over 20 gode kollegaer i ryggen i avdelingen på Revetal, og totalt 70 i hele Atenti, har Kristin alltid noen å sparre med på et fagfelt som stadig er i utvikling.
– Selv om jeg har hovedansvaret for mine kunder, føler jeg meg aldri alene og har alltid noen å gå til for å diskutere fag. Vi utfyller hverandre og sørger for å holde oss oppdatert. Det er helt nødvendig i denne bransjen. Reglene endrer seg jo kontinuerlig, sier Kristin Vagstad Førsund.
Mange av kollegene hennes på Revetal-kontoret har vært der siden Kristin begynte, noe hun tar som et tegn på at folk trives med hverandre og jobbutfordringene.
– Vi er en kunnskapsrik gjeng som hver enkelt styrer sin hverdag. Vi har stor grad av frihet under ansvar. Det tror jeg gjør at vi blomstrer på hvert enkelt fagfelt og sammen som bedrift, noe som igjen kommer kundene våre til gode.